Review; Correctbook

Mijn allereerste echte samenwerking is een feit en heb dus mijn allereerste echte pakketje opgestuurd gekregen!
(De popsocket was een opgestuurd item maar dat was uit een winactie)

Dit ging via instagram en het gesprek via DM ging heel soepel en niets wat ik vroeg was te gek of raar. Je weet nooit wat je kan verwachten wanneer het om een samenwerking gaan en er werd heel erg vriendelijk en meedenkend gereageerd! Een hele fijne ervaring dus.

Het is die maandag verstuurd nadat we kortgesloten hadden hoe of wat en een dag later kwam ik thuis van stage en toen stond er ineens een pakketje op mijn stoel aan de eettafel klaar! Mocht je willen weten hoe ik reageerde toen ik het pakketje openmaakte? Check dan even mijn Unboxvideo op YouTube.

Ik heb hem zowel thuis als op stage getest en gebruik hem bijna dagelijks. 
Dingen die geregeld moeten worden schrijf ik er in, als ik iets op stage moet doen dan pak ik gewoon de Correctbook en veeg ik later de dingen weg met het sponsje. Maar ook manlief heeft hem laatst gebruikt om wat aantekeningen te maken omdat hij een gesprek had. Zelfs manlief was onder de indruk van hoe goed het werkt en hoe ideaal het is.

Omdat ik in de video al dingen heb laten zien en heb laten zien dat het werkt zal ik hier niet heel veel informatie kunnen toevoegen omdat je het dan ook echt op beeld ziet maar ik zal wel even een stukje neerzetten hoe dit mooie idee is ontstaan en wie er achter zit.

Hieronder een deel van het verhaal van Sam van Tol (informatie komt van de site van Correctbook), waar ik het mooie stuk van wat zijn 5 redenen waren om dit prachtige initiatief op te zetten hieronder plaats. 

  1. Terug geven aan de maatschappij brengt meer geluk

Afbeeldingsresultaat voor sam van tol‘Geld is niet alles’ is moeilijk om te geloven voor velen van ons. Toch merk ik dat veel mensen zich er meer van bewust worden in een later stadium in het leven. Ze geven terug aan de maatschappij na hun leven hard te hebben gewerkt, met donaties, vrijwilligerswerk etc. Het geluk om iets terug te geven is veel meer dan geld ooit zal geven. Dit geluk ontdekte ik op een vakantie in Zuid-Afrika. In een restaurant zag ik enkele gasten om hun restjes vragen en die vervolgens aan mensen op straat geven. Het duurde niet lang of ik besloot om hetzelfde te doen. Wel een beetje angstig hoe de man zou reageren. Het is iets dat niet zo gebruikelijk is in Nederland. Wat er gebeurde was zo mooi. De man was zo blij met een koud stuk pizza. De lach op zijn gezicht zorgde voor een verandering in mijn leven. Nadat ik ontslag nam bij mijn baantje in de administratie starten ik mijn eerste sociale onderneming, Correctbook, om wereldwijde analfabetisme op de kaart te zetten en te verminderen.
Uit een interview wat Sam gegeven heeft op tv is het zo dat er in 3e wereld landen wel geinvesteerd wordt in schoolgebouwen maar niet in schriften en pennen en zodoende is dit mooie idee ontstaan. 
Ik vind dit zo een prachtig initiatief! Het is iets waar de kinderen echt mee vooruit kunnen en ik juich deze vorm van ontwikkelingshulp alleen maar toe! Hoe mooi is het dat door een concept als Correctbook een kind straks trots met een diploma van school afkomt en misschien wel verder kan studeren.

Hier gaat je hart toch van smelten als je deze lieverd ziet leren voor mooie toekomst❤

Mocht je nou net zo enthoussiast zijn als ik en ook een Correctbook willen?
Je kan hier jouw Correctbook bestellen! Bestel je er een? Dan doneert Correctbook een schrift aan een kindje in een ontwikkelingsland waar zij samenwerken met een stichting/school!
*Dit artikel bevat producten die ter review zijn opgestuurd*

Reacties

Populaire posts